söndag 18 april 2010

Vi har varit på tur



Pappa har åkt hem till vita huset nu. Det är lite sorgligt för vi andra längtar hem lite också men jag hoppas att snickargubbarna fixar färdigt fort så kanske vi kan åka hem bortåt torsdag eller så.

Vi har haft en massa kul under några dagar i alla fall. I fredags var vi vid Junibacken. Där kunde man träffa pippi, åka sagotåg, leka i ville villekulla, bajsa och sova. Det gjorde jag. Bajsade och sov alltså. Jag hann se en skymt av en tjej med röda flätor och en annan figur som hängde i flaggstången innan jag slocknade. Så kul hade jag. Neo däremot hade det riktigt skoj. Han fick bla testa Mulle Mecks motorcykel och kunde gasa så högt han ville för det var tvåfotingar överallt som skrek så det var ingen som la märke till honom i alla fall.

Efter det åkte vi hem till morbror Alex. Det var en ganska trevlig prick. Han har också legat i mormors mage precis som mamma. Inte konstigt att han tyckte jag var skitsöt. Känns som att vi klickade.

Jag träffade Anja också. Det var en trevlig, lurvig sak med fyra ben. Neo och hon är kompisar. De gick promenader ihop. Anja sprang och Neo svävade efter i kopplet. Det såg kul ut.
I morgon ska jag åka gröna bilen igen till en annan liten fis som jag. Han heter Ludde och har precis gjort sin resa från magen. Tänkte höra med honom vad han tyckte om det och om han hann ha klart sin utflyttningsfest. Min blev ju som bekant avbruten då jag kände för att avsluta den ganska fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar