tisdag 13 april 2010

Så blev man bekant med den också...

Igår när vi vaknade skulle pappa och jag byta blöja. Döm om min förvåning när vi då går in i ett annat rum och en vit stor sak öppnar sitt gap. Fram drar pappa något ur byxorna och sprutar rakt ner i gapet på monstret på golvet. Vad gör han?? Vad har han i byxan?? Det låter ordentligt när han sen drar i en spak på monstret och jag längtar mer och mer efter koa som väntar på mig inne vid skötbordet.
Jag funderar länge på vad som hände därinne inne i det andra rummet och hör samtidigt mamma skälla på pappa att "inte kan han låta mig vara med när han kissa"! Aha! Nu fattar jag. Han har en likadan grej att kissa med som Neo. En sån där slang liksom. Verkar krångligt tycker jag...

2 fisar har hälsat på oss i helgen. Dexter och Doris som snart fyller 1 år. Jag lekte inte med dem för jag sov i stället. Tror att brorsan rullade lite boll med dem men de hade det nog roligare med varann.

Vi kollade sångtävlingen på tv igår med. Jag hejade på Neo men han var ju inte med. Pappa hejade på grannen när de åkte i väg i bilen. Mamma höll nog en tumme på Jöbackkillen av gammal vana. Pappa kallar honom bögback. Konstigt namn.

Neo är tokig han med. Igår var han ute i snön i morgonrock och tofflor. Varför vet jag inte. Han hämtade väl in snö eller något annat knasigt. Ibalnd skriker han så högt. Högre än mig. Då blir mamma och pappa arga. Fast han är alltid snäll mot mig. Han säger jämt att jag är söt men det vet jag ju redan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar