tisdag 13 april 2010


Jag fyller 2 månader....
....och det firar jag med att vara förkyld igen! Skit också som mamma säger.

Neo började med att vara febrig för att sedan börja hosta. Sen blev pappa sjuk och nu är jag rosslig. Det är ju tur att mamma klarat sig annars vet jag inte hur helgen sett ut hos Bertilsson-Jerrängs.
Eller jo det vet jag. Morfar som är här hade blivit utan mat och bara levt på kaffe och smörgåsar. Morfar åkte bussen hit denna gång så att han kan åka med oss i gröna bilen till Nyköping i morgon.
Neo berättade att han åkte en vit buss. Han åt 8 smörgåsar, drack kaffe och läste korsord. Det är vad man gör på en buss säger Neo...ja om man inte kör den fötstås eller bara åker 25:an som vi brukar åka till stan ibland. På den korta biten hinner man knappt plocka fram sin matsäck så det är nog onödigt att ta med det där.

Mamma har ju alltid min matsäck med sig överallt och det är ju bra för man vet ju aldrig när jag blir hungrig. Häromdagen tog mamma och jag promenad till COOP. Mamma trodde nog jag skulle sova ett par timmar eftersom jag ätit innan vi gick hemifrån men oj vad jag lurade henne. Inne på COOP satte min matklocka igång och morsan fick snällt handla klart och ge mig mat på en bänk vid kundtjänst.

Det har varit påsk också. Då äter man godis men här i vita huset är det ganska sparsamt med detta. Brorsan gillar mest glass, morsan är på diet och farsan bara snusar så vi har mest fått andra bra saker i våra påskägg.

Imorgon ska snickargubbarna flytta in hit. Bara de inte lånar min säng! Den är bara för tjejer men de kanske inte ska sova här. Vad vet jag egentligen?? I morgon ska åka gröna bilen till Nyköping. Vad detta Nyköping är vet jag inte. Där ska vi träffa massor av folk som väntat och längtat efter att jag komma hem. En del har jag träffat och del inte. Kan bli kul om vädret är fint.

Näe ni. Nu ringer sovklockan och det är nog bra att sovamycket nu när jag är krasslig, rosslig, nysig och lite hostig.

Vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar