tisdag 13 april 2010

I fredags kom det en blå volvo till vita huset. Det var mormor och morfar som kom på besök. Det var roligt tyckte jag för jag fick ett litet paket...med GAMLA kläder!!
Trodde man alltid bara fick nytt men mormor samlar ju på sig massor...
Detta var jättefint. Mammas gamla kofta som jag tänker ha på mig när jag ska vara fin.

På lördagen grejade pappa och morfar lite hemma(ja morfar tittade nog mest på) så mamma, jag, mormor och Neo åkte bilen till en tant som heter Margit. Hon har nyss flyttat från ett stort hus till en lägenhet.
Konstigt det där...Jag flyttade ju från en lägenhet till ett stort hus. Hmm...

Tur var väl ändå att tanten inte flyttat in i någons mage igen för då hade det blivit trångt när vi skulle komma på fikabesök.
Det var ganska kul där. Hon pussade på mig men hon pratade konstigt. Spanska sa Neo men mamma sa att hon hade bott i tyskland en gång för längesen innan hon flyttade till Stockholm.

I stockholm bor ju kungen också. Morbror Alex med men han har jag ju inte träffat ännu. Inte gammelmormor Britt med all gurka heller men om några veckor när snickargubbarna kommer ska vi vara i Nyköping jättelänge. Då ska vi leka!

Neo tycker förresten att Nyköping är ett jättefint namn. Ska bli kul att träffa denna Nyköping snart.

Visste ni förresten att det inte jämt är kul att vara själv med morsan i vita huset?? Som nu tex då hon dricker kaffe och pratar för sig själv eller ok då. Hon pratar ju mest med mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar