tisdag 13 april 2010

Helgen som varit

Oj vad vi hunnit med mycket!
I fredags gav vi oss ut i snöstormen och åkte skridskor på heden. Det var jätteskoj och som vanligt var mamma en mästare på att åka! Jag sov i vagnen men kikade lite ibland och såg faktiskt att brorsan lärde sig att åka mer och mer.
När jag blir större ska jag klå dem alla tre!

Under lördagen var Wille. Melker och deras päron här. Det var kul att se att det finns andra fisar än jag och Neo. Alla fikade och jag lapa mjölk som vanligt. Eller grädde snarare...

På kvällen kom mormor med bussen. Vad det är vet jag inte riktigt men jag vet att Neo och mamma åkte det mycket när han var liten så det är antagligen något med hjul på. Hoppas jag får åka med en sån någongång jag med.

På söndagen hade vi lite kalas för mormor. Då kom farmor och farfar. De hade paket med sig fast inte till mig. Det var till mormor. Varför man får paket vet jag inte ännu men jag tror att det är roligt.

Under måndagen fyllde mormor 60. Jag tror att det betyder hur många år hon har levt. Neo säger att 60 är mycket. Undrar om vi kommer i kapp henne någon dag?? Om jag gör som Lotta på bråkmakaregatan och ställer mig i gödselstacken kanske det går fortare?? Fast det vill nog inte mamma och pappa. De vill nog att jag ska vara deras lilla fis-tjej jättelänge och att Neo ska vara prutt-klas länge han med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar