tisdag 13 april 2010


Luras eller inte??

Hej hopp.

Neo här. Jag var påskgubbe på dagis igår. Visst var jag snygg?? Idag har jag varit tomte. Man måste ju variera sig.

Idag säger mamma att man ska lura någon. Jag gillar inte det tror jag. Tänk om hon säger att det går en elefant på gatan, att det står en traktor i källaren eller att jag är en tjej... Jag tycker inte man ska luras så jag tror jag struntar idet.

Jag väntar på påskharen också. Jag sa till mamma att ringa honom men hon sa att det inte gick. Varför?? Kan man ringa tomten så kan man väl ringa honom. Egentligen har jag inte så stor koll på vad han egentligen gör men han kanske roar sig med alla kärringarna på blåkulla.

Carolina på dagis var påskkärring igår. Hon är söt tycker jag fast Wildah är sötare. Vilken tur att hon fick en sån bra storebrorsa som mig!!

Igår var mamma och Wildah hos doktorn. Hon sa att Wildis var en jättefin, pigg och alert tjej. Nu väger hon 4,8 kg och är 56 lång. Precis som en tjej i hennes ålder. Jag väger 18,5 och är 112 lång. Mamma är 174 lång och väger...ja hon har 4 kg kvar till matchvikt säger hon i alla fall. Jag tror hon menar hur tung hon var innan Wildah flyttade in i magen. Vad pappa väger vet jag inte. Säkert inte så mycket nu när han har rakat av sig allt skägg. Mamma tycker han ser ut som 15 år då så hon vill nog att han ska vara skäggig.

På tisdag kommer det snickargubbar hit som ska fixa våran övervåning så då åker vi många dagar till Nyköping.

Nu ska jag leka med min röda buss!

See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar