söndag 27 juni 2010

Hemma igen




Jag har varit på Syd-långö. Ett ganska trevligt ställe faktiskt. Misstänker att jag kommer bli en sån unge som är där varje sommar.
Mamma, pappa, jag, brorsan och mormor bodde i en grön stuga. Morfar bodde i ett gult hus.
Vi har fiskat krabbor, badat, ätit och åkt båt. Solen har varit snäll mot oss och lyst nästan varje dag. Då har vi hängt vid stranden. Jag hade på mig min fina stranddräkt då.

Vi har dansat och haft krans i håret med. Små grodorna och prästens kråka sjöng vi.
Neo lekte lekar sen. Han hoppade säck och gick med potatis på sked. Sen blev det glass och jordgubbstårta. Det såg gott ut men jag hade ju morsans tuttar att äta av.

Jag har lekt lite med Ludde också. Han är en fis som är lite mindre än mig men ack så trevlig. Vi kanske kan bli ett fint par någon dag.

Idag åkte vi båten hem. Ganska trevligt att se vita huset igen. Allt var sig likt. Mitt gym väntade på mig så jag började att träna direkt. Man äter ju lätt upp sig när man varit på semester en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar