söndag 13 juni 2010

Söndag

Idag är det söndag säger pappa. Han ska bara jobba 5 dagar till och sen har han semester. Då tar vi gröna bilen och åker till syd-långö. Jag gillar att vara där. Det är så trevligt där liksom. Man kan springa omkring hur man vill och vid vattnet har jag flytväst på mig när jag fångar krabbor med mitt nya spö som jag ska köpa. Det gamla var trasigt.

Idag köpte jag ett flygplan för mina sista guldpengar. Nu blir det till att tigga lite så jag har råd att köpa ett spö. Eller tjäna egna pengar. Varför inte??

Kiosken på gatan har stängt. Det är synd annars kunde jag tjänat mina pengar där. Undra om präster får pengar?? Hoppas det annars kanske jag blir något annat i stället.

Wildis tror att hon kan krypa men det kan hon ju inte. Hon är så rolig. Hon skrattar alltid åt mig. Säkert för att jag är stor kille.

Stora killarna Jakob och Filip kom till vita huset med sin mamma och pappa igår. Det var skoj. Vi lekte lite. I morse åkte de med båten till Danmark. Kanske att de kommer åter på onsdag kväll.

Nu har jag bara 1 vecka kvar på dagis. Sen har jag sommarlov. Skönt att ha lite semester sådär. Undrar vad vi ska hitta på då?? Jag kanske gör som Patrik. Han startade en snabbverkstad och tjänade massor av pengar på att laga tåg, göra ekor och skärbräden, måla hus och rensa avlopp. Sen gick han och fikade med sin farmor. Då tog han semester.

Mamma sa förresten att hennes farfar som bor bland molnen fyller 98 i dag. Grattis då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar