onsdag 9 juni 2010

När Neo gjorde bus



Han gör en del hyss min bror.
Nästan som den där pojken Emil jag sett i Neos bok.

Mamma har varit ganska arg på honom. Jag tror egentligen inte att han menar något illa. Det bara blir så liksom. Vad vet jag. Kanske jag gör likadant någongång??

Igår regnade det massor på vita huset. Mamma och jag käkade och brorsan gick ut en sväng. Han brukar ju springa ut och in så det var ju inget konstigt. Efter ett tag gick mamma och kollade men såg honom inte. Jag blev lite sur som fick ligga i sängen själv men tänkte att hon kommer nog snart.
Mamma kom in och jag såg att hon var lite arg för Neo var inte i skogen, inte på tomten, inte hos grannen och inte på trottoaren...
Efter ett tag ser vi en kille komma gående i tofflor och med paraply. Dyngsur såklart. Han ville först inte säga vara han varit men berättade sen att han varit nere vid kiosken för att tiden skulle gå fortare tills bullarna som mamma och han bakade var färdiga...
Gissa om mamma var arg...så det blev en flygfärd in på rummet tills det var middagsdags.

När det sen var kväll var det dags för dusch som vanligt. Mamma blir alltid klar först och brorsan får duscha själv en stund.

I lördags gjorde han slut på 4 flaskor schampo/tvål hos mormor men inte lärde han sig något utav det...Näe för 5 flaskor var tomma när Neo lekt biltvätt i duschen. Mamma blev såklart superarg igen och det blev flygfärd direkt i säng.

När jag själv sedan skulle sova fick jag se att han somnat med paraplyet i sängen. Märklig kille de där. Han får mig att skratta och han skriker högt. Han älskar att leka med mig och vill gärna pussa mig hela tiden. Vilken tur att Bertilsson-Jerräng inte har någon flaggstång i deras trädgård!

Själv testar jag pippivarianten när jag sover. Fötterna på kudden!

God natt.

1 kommentar:

  1. Hör att din brorsa brås på din pappa ! För han rymde på sin tre hjuling till gammelfarmors kolomilott och stal alla kolrötter för hennes grannar och la dom så fint på gammelfarmos lott.Jag håller med dig ! Tur att ni ingen flaggstång har. Fast det vet i sjutton om du inte skulle gillat utsikten. Ha det gott Wildah och berätta gärna mer om brorsans hyss och vad du gör. Vi ses kanske snart KRAM Carro

    SvaraRadera