fredag 2 juli 2010

Pippi, Karlsson, Emil, Neo och jag




Vi har träffats en del de senaste dagarna. Mamma, pappa, Neo och jag packade gröna bilen och åkte till ett ställe där alla kompisar bodde.
En som heter prusiluskan kom cyklande på sin cykel och plingade på Neo. Då frågade mamma om hon ville ta Neo med sig. -Ja sa hon då men Neo ville inte. Fast sälja mig vill han minsann! Han har försökt att förhandla med mamma om att sälja mig så de kan åka ut med båten lite lättare. Ibland är han lite stollig som mamma säger.

Vi var i pippis kök, satt i hennes säng, klättrade på Karlssons tak, lekte i snickarboa, kollade in mattisborgen och åkte tåg genom saltkråkans värld.

Vi bodde en natt i en stuga med. Den var ok. Inte lika fin som på Syd-Långö men den dög för en natt. Pappa åt för mycket mat och fick gå på en toa som inte låg i huset. Då skrattade jag.

För övrigt så så står jag mest och gungar på alla fyra. Det är ganska trevligt att se världen från detta håll med.
Brorsan är som han är. Jag skrattar åt han nästan jämt. Han är lite tokig men ibland blir jag trött på honom när han inte lyssnar på mig. Vänta du bara...

Idag ska jag premiära med våran båt. Det kan bli skoj. Jag ska ha en flytväst på mig. Morfar säger att man måste det.

Sen i måndags morse har jag väntat och nu kom det. Äntligen. Pang sa det så kom det en laddning i blöjan! Förstår inte att de ska ge massa gott som broccoli, majs och morot!

Nu är det sommar. Neo åker mycket i sin stora vattenrutschbana. Det ska jag också göra snart. När inger ser...

1 kommentar:

  1. Your children is lovely.And you have a nice blog.

    Please look my blog too.
    http://frekenbokk.blogspot.com(UNIBAKEN)

    SvaraRadera