onsdag 2 juni 2010

Våra intressen





Vi har lite olika intressen i familjen B-J här i vita huset.

Neo kör gärna med sin fyrhjuling. Han är mäkta stolt över den. Stolt är han även över sina nya sandaler som han och mamma handlade igår. Så stolt att han sov med dem i natt. Mamma var mäkta imponerad när han väckte henne i natt och inte kunde hitta den andra sandalen. Hon gick upp och letade och den låg på golvet nedanför hans säng. Suck. Kan förstå att morsan är trött ibland...

Pappa gillar att cykla. Han köpte ju en ny cykel som han kör till jobbet på nästan varje dag. Han snusar också. Har aldrig fattat varför han stoppar jord i munnen.

Mamma, min vackra mamma har också saker hon gillar att göra. Typiska mammaintressen säger hon. Vi shoppar ganska ofta. Mest till mig och Neo. Nästan aldrig till mamma. Det är synd tycker jag för hon skulle behöva lite nytt fast hon är ju snyggast och bäst ändå.
Vi fikar ganska ofta med. Och promenarar. Det är också typiska mammaintressen har mamma berättat. Mest med tant Linda och lilla Melker med snopp fast ibland med andra kompisar med.

Jag då?? Jo jag gillar det mesta. Jag skrattar åt allt. Fast jag blir arg när jag är trött eller hungrig. Bra då att mamma fattar det och inte låter mig vara arg för länge. Dessutom har jag fått Neos gamla hoppgunga. Den är jätterolig och jag skrattar högt!
Jag är stor tjej nu så nu sitter jag upp mycket när vi promenerar med vagnen. Jag gillar det. Man vet ju aldrig om det skulle komma förbi någon snygg kille eller så.

Fast jag har ju bara ögon för en kille redan så jag behöver ju inte spana...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar