tisdag 1 juni 2010

Helgen





Vi har firat mamma på mors dag. Jag hade mammas gamla klänning dagen till ära! Hon fick en tomatplanta. Det var roligt för min kompis Melker ska börja på ett dagis som heter Tomaten och han sitter ju inte i en kruka heller!!

Vi åkte till stan och åkte det nya hjulet. Det var skoj. Pappa blev lite åksjuk och jag kräktes. Neo såg gröna bilen på taket till Nordstan och mamma sa att morfar minsann inte hade vågat åka denna.

Vi åkte till farmor och farfar och åt middag. Jag fick titta på. Som vanligt. Farmor fick en blomma som Neo hade valt.

Vi sommnade som vanligt på söndag kväll. Ibland är vi trötta och ibland inte!

På fredag tar vi gröna bilen och åker hem till mormor och morfar i Nyköping. Jag ska träffa en kille som heter prästen på lördag som ska tvätta håret på mig. Neo har berättat lite om honom men han får berätta mer för jag förstår inte riktigt.

Kan även meddela att jag numera är en hejare på att rulla både från rygg och mage. Mamma kallar mig för ålen. Igår drog jag mig fram under bordet i vardagsrummet. Fast det gick ju i snigeltakt såklart. Mamma och pappa säger att när Neo var liten satt han alltid still. Det gör han ju inte nu direkt.

Idag tar vi bort babydelen och sätter dit stora-tjej-jag-kan-sitta-upp-och-titta-delen på vagnen. Mamma gråter för att det jag växer så fort och pappa säger bara: Äh!

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅ, jag vill också byta insatsen i vagnen. Eller så vill jag inte... Det är så dubbelt det där. Sitter hon så bra nu? Jag har tagit bort mjukliften (så nu kan jag inte gå in i trappen om Isak sover, utan får vänta ut honom på gården, vilket jag iof oftast hr tid till så det är ok) och det gjorde i alla fall att Isak trivs mer i vagnen igen, mer plats åt folket (och så man kan vända sig till mage även i vagnen).

    SvaraRadera
  2. Hon är överlycklig att kunna sitta upp och se vad som händer runt omkring. Jag hade jätteångest över att ta bort liggdelen men det var ju för hennes skull jag var tvungen. Neo hade sin liggdel till han var 6,5 mån. Snacka om skillnad.

    SvaraRadera