söndag 2 maj 2010

Om en bit prinsesstårta


Prinsesstårta är det bästa jag vet. Näst efter mamma, pappa, Wildah och pytti panna. Kanske att glass, tacos och panerad fisk också ligger i topp. Jag vill nästan alltid äta prinsesstårta. Jag gillar grönt också. Det är nästan samma sak.

När mamma fyllde år vi sån god grön tårta hemma hos mormor eftersom vi var där då. Det blev lite över som jag tog med hem till vita huset. En dag ställde jag in den i spisen i mitt rum . Jag tänkte i fall jag blev hungrig på natten. En annan dag stod den fortfarande där. En annan dag var den borta. Aha ett tårtspöke tänkte jag och frågade mamma var den var någonstans varpå mamma sa att man inte kunde ha tårta ståendes i spisen. Hon hade slängt den och den var inte direkt trevlig att titta på tror jag.

Mamma säger att det ska bli prinsessbröllop snart. Hoppas de som gifter sig ska äta grön tårta då. Hoppas bara att den inte är gammal så de får ont i magen när de ska gifta sig. Vore ju dumt att springa och vara bajjig och pruttig då. Prinsessans pappa fyllde år i fredags. Han heter Kungen. Jag vill ringa och säga grattis men mamma sa att det inte gick. Synd tycker jag. Det hade varit roligt att prata med honom. Fast han är ju egentligen inte den riktiga kungen. Det är ju jag. Neo Bertilsson-Jerräng från Göteborg. Det vet väl alla va??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar