torsdag 6 maj 2010

Om att vara snygg



Min brorsa gillar att klä upp sig. Ibland sover han ju som bekant i både slips, skjorta och kavaj fast oftast helt naken. Ibland sover han även i sin morgonrock. Den är svart och är gjord av fleece. Det blir väldigt varmt så mamma gillar inte det så mycket. Mest sover han alldeles naken. Som en nakenfis. Han gillar det med. I natt sov han i sina fotbollskläder som mamma har köpt. "-Man måste ju vara snygg(med extra betoning på Sssssss) när man sover" brukar han säga. Jag är snygg jämt. Även fast jag bara har pyamas på mig när jag sover. Man kan ju vara snygg i det med. Brorsan kanske borde testa det. Det är faktiskt inte så tokigt.

Koa är inte heller så tokig. Snygg är han med. Jag tittar på honom flera gånger om dagen och inser hur glad jag blir när jag ser honom. Han har bott ovanför mitt skötbord sen jag flyttade hit till vita huset. Vad han har för kläder på sig när han sover vet jag inte för jag sover ju själv då.

Mamma är också alltid snygg. Pappa med. Speciellt mamma när vi äter på natten. Pappa ser ut som vanligt då för han SOVER men är snygg ändå.

Jag kommer nog bli en såndär välklädd, snygg och proper tjej. Precis som mamma. Pappa säger att det var bra att jag föddes. En lugn tjej tror och hoppas han. Undrar varför alltid morfar och mormor skrattar lite och säger:"-Vänta du bara"...

Förresten fyllde jag 3 mån igår men INGEN kom ihåg det förutom mamma...

1 kommentar:

  1. Du är för rolig du. Själv har jag ett snyggo här hemma också. Det är ett av mina vanligaste smeknamn på din jämnårige kamrat, Isak - snygging eller snyggo. Fast... hans mamma är inte så snygg när hon ger honom mat mitt i natten. Tur att det är mörkt så att han inte märker det, då skulle han nog bli rädd och glömma bort att äta.

    SvaraRadera