måndag 10 maj 2010

En vanlig söndagsmiddag i vita huset



Då var det dags igen. Mamma, pappa och brorsan sitter där och slafsar i sig massa gott och jag får bara titta på och tugga på en gammal trasa. Inte vidare rättvist tycker jag fast min tid kommer väl säkert här efter sommaren. Då kanske jag också kan slafsa precis som de andra.
Morfar är en hejare på att äta. Han äter jämt mest av alla. Säkert för att mamma gör så god mat. Farfar äter också mycket fast han äter aldrig maten som Neo lämnat kvar. Han äter ingen mat som någon lämnat. Konstigt tycker jag. Mat som mat. Eller??

Nu när vi gör fint här i vita huset så får vi äta middag vid Neos bord. Det är jättebra tycker jag för jag ser så mycket bättre från min stol då. Mamma håller på att måla om bordet så jag hoppas det är klart tills jag blir stor tjej fast efterom mamma är så effektiv så fixar hon det. Hon är så bra min mamma. Hon fixar det mesta. Ja pappa också såklart! Fast nu hör jag mamma säga konstiga ord så det kanske inte går så bra trots allt...

Annars händer inte mycket. Napp tror jag att jag skiter i. Vad ska jag med en sån till? Trycka in den i käften. Näe tack. Tacka vet jag mina händer och min snutte. Kräktrasan går precis lika bra den med. Fast den smakar inte så gott men vad vet jag om smaker??
Jag har ju bara koll på morsan mjölk och den är ju god. Ibland när morsan har varit ute och sprungit så blir det milkshake. Det är ok det med. Glass har jag inte vågat föreslå för jag vet att det inte är så kul när morsan fryser om tuttarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar