torsdag 20 maj 2010

Om att sova ute

Alltså jag fattar att jag måste sova på kvällen men varför i hela friden ska jag göra det när det är så ljust ute??
JAg leker ju och har jättekul ute i trädgården också tjatas det bara om att det är läggdags. Alltid detta tjat om det ena eller det andra. Man blir ju alldeles trött i öronen.
Nu ikväll försökte jag deala med mamma om att jag kunde sova ute i natt. Jag hde flera förslag på vart. Antingen vid trappen. Eller i en solstol. Eller under bordet på baksidan men mamma köpte inget av förslagen.

Jag är ju inte rädd för mörker så det oroade mig inte. Djur och blommor älskar jag. Det är värre när de stora killarna kör med sina mopeder och motorcyklar som låter. Då blir jag lite skraj. Faktiskt så skraj att jag ändrade mig när mamma och jag hade tagit ute täcke och kudde.
Pappa sa att vi kunde sova ute i sommar om det blev tillräckligt varmt. Vi får se.

Det var faktiskt ändå ganska ok att gå in med mamma och bara ha henne för sig själv. Vi åt lite yougurt och gick sen och läste saga.

JAg har inte så mycket egentid med mamma nuförtiden vilket är lite ledsamt. Pappa och jag åkte i och för sig till motorcykelbanan förut och det var ju kul men om jag låtsas att jag vill sova ute varje natt så kanske mamma och jag kan ha en egen yougurtstund varje kväll innan läggdags.

Syrran? Hon nanar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar