måndag 30 augusti 2010

Ny vecka

Mamma säger att veckorna går fort. Jag vet ju inte så mycket om det mer än att jag märker att jag växer och lär mig nya saker hela tiden. Nu har pappa satt upp ett skydd vid öppna spisen så nu kan jag inte sitta därinne längre. Lite tråkigt för det var ganska trevligt. Man hade bra utsikt över vardagsrummet och det var ett bra gömställe. Andra bra ställen att gömma sig på är inne i duschen eller i puffen i brorsans rum.

I torsdags åkte vi till Syd-Långö igen. Jag gillar det. Neo med. Mamma också. ett trevligt ställe med trevliga människor som gärna bar omkring på mig och det gillar jag ju. Vi badade också. Jag badade tårna. Det var kallt. En kväll hade jag somnat i vagnen men vaknade med ett ryck när jag hörde folk sjunga en välkänd melodi. Näe det var inte kroko i bilen och inte Wildissången. Det var långövisan som mamma och brorsis brukar sjunga på. Sen var jag vaken.
Mamma hade ingen kamera med sig denna resa. Hon glömde den. Synd. Annars hade ni fått se när jag åt gräs.

På lördag ska vi åka gröna bilen dit igen. Då ska vi på bröllop. Det blir skoj men säg inget till Neo för han ska vara hemma med mormor. Hon kommer med tåget på torsdag. Det blir skoj det med. Nu vill mamma att jag ska nana lite. Vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar