söndag 8 augusti 2010

Neo har så mycket saker



Neo har massor av leksaker. Jag brukar vara inne på hans rum och leka ibland. Mest sitter jag och gnager på en gammal bil men då och då hittar jag något annat att smaka på. SOm förut tex. Då såg jag något som såg smaskigt ut. En glass! Tyvärr var den stenhård och inte alls lika god som jag trodde den skulle vara.

Gröt däremot är ganska gott. Neo gillar oxå gröt. Mest vit gröt säger han. Mormor brukar göra tomtegröt till honom men det är ju oxå konstigt för någon tomte i gröten har jag aldrig skådat.

Neo har en eldcykel med. Den cyklar han snabbt på och plingar högt med ringklockan. Så högt att jag alltid vaknar om jag somnat i vagnen. Då blir mamma lite arg på honom för det är ju onödigt att väcka mig när jag väl har somnat. Då gasar han högt som en motorcykel istället. Pappa säger att det är synd att det inte finns en ON/OFF-knapp på honom. Jag såg en skylt på en affär som heter ON/OFF. De borde väl ha sådana knappar tycker man.

Igår åkte vi båten. Det var väl sådär kul men Neo gillar det så det kommer jag säkert också att göra. Roligast är alltid när jag får ta av mig flytvästen. Mamma sjunger alltid "-Jag hade en gång en båt" för mig så man kan ju tro att båten ska sjunka eller nåt så som hon maler den sången när vi åker omkring.

Snart kommer vi åka till Syd-långö igen säger mamma. Det tycker jag låter som alldeles utmärkt avslutning på min första sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar