måndag 2 augusti 2010

Jag har varit på bröllop




I lördags packade vi återigen in oss i den gröna bilen. Denna gången skulle vi till Båstad på något som kallas flr bröllop. Vad detta innebar hade jag då förstås ingen aning om.
Väl framme flyttade vi in i ett rum i ett gult hus. Helt ok fast inte lika fint som vita huset eller gröna stugan på långö.
Mamma, jag och pappa gjorde oss snygga sen och åkte till en sån där kyrka som jag var i när jag fick vatten över huvudet. Tyckte i och för sig att det var liite onödigt att jag skulle göra samma sak igen men mamma förklarade att nu skulle man bara titta på en flicka i en vit klänning och hennes pojke i andra kläder. Det var ganska kul ett tag. Vi sjöng lite men inget jag kunde. Hade gärna hört "Imse vimse" eller "kroko i bilen" eller varför inte "Wildahsången"?

Det konstigaste var nog att vi sen slängde saker på hon i vit klänning. Sånt gör man ju inte!
Vi åkte sedan till en fest i ett annat hus. Jag träffade snabbt några kompisar vid samma bord om mig och vi pratade lite om maten och utsikten.

Efter ett tag var det faktiskt inte så trevligt länge. Jag hade ingen lust att varken sova eller äta. Jag ville bara vara ledsen. Mamma och pappa försökte allt och jag sov emellanåt men näe jag ville bara hem.

Brorsan däremot han levde la dolce vita med farbror Kristoffer. De spelade minigolf, åt korv och kollade in gamla ambulanser. Vissa har det bra...

Pappa jobbar igen. Det är tråkigt tycker vi men man kan ju inte ha semester jämt. Eller kan man det?? Vad vet jag egentligen?

Jag sitter helt själv nu. Och kryper hela tiden. Och har bulor i pannan hela tiden. Och har det nog ganska bra tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar