söndag 12 december 2010

Syrran går. Eller hur man nu ska säga.


Jag tycker att Wildis är jätteduktig när hon går. Mamma säger att hon går, kryper och hoppar på knäna om vartannat. Jag har ju sett hur hon i smyg bara tagit sådär 2-3 steg redan för länge sen men förra söndagen när vi firade hennes 10 månadersdag så räknade jag till 10 steg. Nu kan jag räkna längre... Syrran är bäst!

Mamma och jag har varit kyrkliga idag och kollat in lucia. Det var rätt skoj men det höll på under så lång tid och sen sjöng dom om gud och sånt tjafs ganska mycket. Jag saknade pepparkaksvisan. I morgon är det dags för lucia på mitt dagis. Jag ska vara tomte. Wildis med kanske. Vi har mycket snö i vita huset. Eller inte i utan ute i trädgården. Rätt kul faktiskt för mamma drar mig hela långa vägen till dagis på min snowracer. Wildis åker vagnen. Hon är stark min mamma. Funderar om jag varit riktigt snäll i år för om 12 dagar kommer ju tomten. Kanske bäst att skärpa till sig lite!

1 kommentar: