onsdag 1 december 2010

Om att se sådär

Både farmor, farfar, mormmor och morfar har sådana där saker man ser bättre i. Tror att de ser sådär bra. Jag ser oxå sådär bra. Mitt gula klegg i ögonen verkar inte ge med sig i först taget. Tröstlöst som mamma brukar säga. Fast glad som vanligt är jag alltid ändå! Vad pysslar jag annars med då? Tja toastolen är ganska kul att smälla i ryggen på mamma när hon sitter där. Eller klättra upp i mammas och pappas säng och riva ner alla foton från sänggaveln. Eller ta sönder Neos tågbana gång på gång. Går gör jag inte än heller men vem tusan har bråttom? Jag tar mig ju fram i alla fall. Snart är jag 10 månader. Pappa fyller år snart fast jag vet inte hur många månader faktiskt. Mer än mig i alla fall. Mat är sådär gott tycker jag. Morsans tutte är fortfarande bäst men jag hör hon prata om att det är dags att sluta snart. Då blir jag arg. Ungefär som att hon skulle sluta med det bästa hon visste. Näe det blir inget av förrän efter jul om jag får bestämma!! Det är kallt ute. Jag fryser om näsan. Tur att jag alltid ligger så skönt i vagnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar