torsdag 14 oktober 2010

Neos tankar och funderingar

Jag undrar ganska mycket säger mamma. Frågar varför då och hur ganska ofta. Oftast kan mamma eller pappa svara. Fast inte när mamma ska spela bilspelet med mig för det är hon jättedålig på.
Igår såg jag att det var hål på min strumpa. Jag brukar alltid få stickade raggsockar av gammelmormor men det går ju inte nu. Jag undrade vem som skulle fixa mina strumpor nu. Mamma visste inte riktigt för hon kan ju inte sticka.

På vägen till dagis går vi alltid förbi ett hus som de bygger om nu. Mamma har berättat att det bodde gamla människor därinne förut men att de nu gör huset fint så att de kan få bo mycket finare sen. Jag undrade om alla därinne hade ont i armen som gammelmormor hade men mamma sa att de nog mådde ganska bra men att de var för gamla för att klara av att bo själva. Britt bodde ju själv i sitt hus men det kom ju några och lagade mat till henne. Det tycker jag var snällt gjort.

Mamma berättade också att det skulle bo några andra i gammelmormors hus nu. Mamma tycker det är tråkigt. Jag med för vem ska sköta om gurkan nu??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar