tisdag 15 februari 2011

Dagarna som gått

Neo och jag har varit snuviga. Mest jag men nu är jag snart bättre. Mamma har varit på tv. Hon var på sångtävlingen med Madde men hon sjöng inte. Vi såg henne på tv när farbrorn med rosa hår hade sjungit. Då viftade hon med sitt rosa hår. Jag ville också ha sånt rosa så jag snodde den av mamma innan hon skulle åka. Visst är jag snygg??


Vi har också varit och häslat på Dexters lillasyster Julia. Hon var jättesöt men inte så rolig att leka med. Dexter var roligare. Han har massor av olika leksaker och ett jättefint lekrum att vara i. Jag gillar att vara där. Vi fikade på massor av gott med som tant Maria hade bakat. Mums!




Också har vi firat alla hjärtans dag. Jag trodde först att det var alla fjärtas dag. Då skrattade Neo. Han tycker det är kul med fis och sånt. Jag med. Mamma och pappa med. Jag fick både glass och tårta. Det är inte klokt så bra jag har det ibland. Neo och jag passade på att leka Miamibåt med. Jag har ju aldrig åkt den men av åkturen jag fick runt i huset verkar det rätt ok. Fast på denna båt fanns ju inget vattenland. Det var lite tråkigt.



Förresten har jag lärt mig ett nytt ord: TITTA! Mamma säger att det är ett fasligt tittande blandat med mamma hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar