söndag 26 september 2010

Söndag


På söndagar ska man sova säger pappa. Mamma säger inte det för hon sover i alla fall inte så mycket. I morse vaknade jag 06.45. Då gick mamma och jag upp. Igår fick mamma sovmorgon. Det var snällt gjort av pappa tycker jag.

I veckan som var vad jag på BVC. Jag kan nu stoltsera med hela 7.4 kg och jag är 68 lång. Precis lagom med andra ord.

Jag ska få en hjälm. Inte en hockeyhjälm som morfar trodde utan en mjukishjälm att ha på huvudet om jag skulle ramla när jag försöker att löra mig att gå. Jag går lite runt bordet och vid soffan. Det räcker än så länge tycker mamma och pappa.
Annars gillar jag att hänga på brorsans rum och smaka på hans leksaker. Att sitta inne i öppna spisen går också an men det bästa är nog när jag kan hjälpa till med diskmaskinen. Så fort någon öppnar den skyndar jag mig dit.

Hej! Neo här.

Ville bara säga att det faktiskt inte alls är såkul när Wildis är inne i mitt rum. Hon förstör gärna hela tiden. Bygger jag en tågbana så tar hon sönder den. Parkerar jag bilar så flyttar hon dem. Lägger jag pussel så ska hon käka på bitarna. Det är tusan inte lätt att vara storebror!

Igår när vi var ute och gick så körde Neo omkull i en vattenpöl. Det var kul så vi skrattade men Neo var arg och sa: "Skitcykel"! Sen sa han att han ville flytta till Nyköping och bo i gammelmormors hus. Det tyckte jag var en bra idé men det är ju någon annan som ska bo där nu så det går ju inte.

Näe nu ska jag nog be om en ny blöja för jag har fått besök av herr korv och hans familj och de är inte vidare trevliga att ha så nära intill sig. De luktar en massa så man undrar ju hur deras hygien är egentligen... Nåja tids nog så slängar jag bort blöjan och sitter på toan som alla andra gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar