måndag 18 april 2011

Jag har flyttat

Japp. Nu var det dags igen. Hur många ggr ska man behöva flytta egentligen?? Få se nu. Först vann jag tävlingen och flyttade in till ägget. Det blir en gång. Sen hade jag det ganska behagligt därinne i min lilla lägenhet innan det var dax för nästa flytt. Pang. En lampa i fejjan och jag hade kommit till BB Hotellet. Där var det oxå rätt trevligt. Snackade en del med andra små filurer som liksom jag hade lämnat sitt boende. Det var gång nr 2. Sen flyttade jag till vita huset. In i rummet där Bertilsson-Jerräng har sin säng. Där har jag bott tills nu. Det var flytt nr 3. Och så nu häromdagen var det dags igen. Flytt nr fyra var ett faktum. Japp jag kan nu stoltsera med eget boende! Nja nästan i alla fall. Brorsan bor ju ett par meter bort men jag har ju en egen hörna och ett draperi som jag kan dra för så det känns som ett eget hushåll. Har tom en egen spis att laga till något gott på!

Om jag är mörkrädd och längtar efter mamma och pappa?? Noop. Längtar lite såklart men jag sover som en prinsessa i mitt nya rum och när jag vaknar på natten kommer mamma fortare än blixten så jag känner mig rätt nöjd!

4 flyttar på 14 mån verkar ju inte klokt så nu hoppas jag att jag slipper flytta på väldigt länge. Det är ju som jobbigt att packa varje gång...




1 kommentar:

  1. Åhhh så jättefint det blev!! Grattis till nya rummet Wildah!

    SvaraRadera