måndag 14 mars 2011

Jag pratar svenska

Neo säger att jag pratar på svenska. Mamma och pappa tycker att jag pratar lite kinesiska ibland. Jag tycker att jag pratar Wildisspråket.

Jag kan säga: Mamma,pappa,titta och där. Ganska bra pinkat för att vara mig faktiskt. I morse kom morsan springande med en rasande fart. Varför? Jo jag sa: Titta Mamma!! 2 ord i rad. Neo försöker att lära mig att säga bajskorv. Jag tycker det är ett tråkigt ord. Bajskorv?? Faligkorv(som vi brukar äta)? Dessutom ligger det hundkorvar på marken när mamma och jag åker vagnen. Näe jag tror jag skiter i att lära mig det ordet.

Jag har dessutom fått en ny cykelhjälm. Jag gillar ju hattar, mössor och sånt så jag har den gärna på mig inne. Hoppas att vi kan premiära snart ute på mammas cykel.




Jag fick spruta i onsdags. Det var mindre kul. Mindre kul än när Neo retas med mig. Ni fattar va? Jävlar vad ont det gjorde. Jag skrek och mamma blundade. Trodde hon somnade först men det hade varit omöjligt i den sitationen. Jag var duktig i alla fall och vägde och mätte mig. Nu väger jag 8,8 och är 75 lång. Jag blev beordrad att gå på fettcamp. Om det betyder att jag ska få äta massa glass så kan jag ställa upp på det. Om det innebär att vi ska tälta i trädgården säger jag nej. Det är för kallt ute ännu.

En sorglig sak också är att mamma och jag nu betämt att vi inte ska tutta mer. Jag gillar inte tanken ännu men börjar vänja mig vid flaskan med välling på kvällen och tidig morgon. Mamma vänjer sig nog aldrig.

Hej hopp!


Redo för en moonwalk!

Vi väntar på att pappa ska komma hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar