torsdag 5 maj 2011

Wildis 15 mån, Neo typ 79 och en halv


Min syrra firar 15 månader utanför magen idag. Jag firar typ 79 och en halv. Det är ju lite längre. När jag fyllde månader när jag var liten så fick jag alltid ett vykort av mormor. Ibland var det en glass på och ibland en kanin. Wildis får nästan inga alls. Hon kanske glömmer lättare nu för tiden, mormor.

Häromdagen hälsade jag på i skolan. Det var ok. Mycket nya barn såklart. Känner ju bara Arthur som är våran granne. Nästa gång ska vi äta i matsalen. Eller "Bamba" som man säger i Göteborg. Mamma förklarade hur det skulle vara så det är nog en blandning mellan Syd-Långö och IKEArestaurangen. Fast utan efterrätter och gratis glass då såklart.

På söndag ska vi träna ute för första gången vilket innebär att jag måste ha nya fotbollsskor. Måste nog påminna mamma och pappa om det tror jag!

Annars då? Jo Wildis är som hon är. Klättrar upp på matbordet stup i kvarten och drar mig i håret. Nya ordet är "ISS" vilket för det mesta är kiss=kissig blöja, men hon använder det till det mesta. Annars är det mycket OJ och JA. Hon är rolig hon. Undra om jag var lika rolig?? Säkert roligare!


2 kommentarer:

  1. Blöja på huvudet är helt rätt mode. Det kör vi med här hemma också.

    SvaraRadera